Відкат  - це хабар особі, яка приймає рішення про витрачання коштів на підприємстві. Сума такого хабара, зазвичай, розраховується від суми контракту. При цьому продавець товарів чи послуг нерідко включає відкат до їх вартості, щоб не втрачати свій прибуток. Тобто фактично хабар оплачує підприємство, на якому працює хабарник.

Буває і так, що відкат доводиться платити не продавцю, а покупцю. Це відбувається, якщо мова йде про якийсь рідкісний товар або послугу (наприклад, потрібно просунути свою заявку на товар/послугу у довгій черзі) або у випадку, якщо покупець не може законними шляхами отримати товар чи послугу.

Працівники підприємств беруть відкати в основному по двом причинам:

- низька заробітна плата;

- людина не тримається за свою посаду, оскільки не бачить можливості для кар’єрного зростання. Будучі невпевненим, що пропрацює на підприємстві довго, співробітник намагається максимізувати свій дохід в «одиницю часу».

            Відкати на підприємстві шкідливі тим, що вони по-перше вони впливають на ціну товару. «Витрати на підношення» включаються у вартість товарів, робіт, послуг і стають частиною механізму утворення ціни. Довга низка відкатів на різних етапах виробництва товару або послуги накопичується і призводить до зростання ціни. Якщо говорити про пересічного покупця, йому доводиться переплачувати за «відкатний» товар. Другий недолік відкатів - зниження ефективності і прибутковості підприємства - частково є наслідком першого. У підприємства, яке купує товар з відкатом (наприклад, техніку, канцтовари тощо), зростають витрати на ведення бізнесу і падає прибуток. Якщо за відкатною схемою закуповується сировина для подальшого виробництва, то росте ціна на кінцевий товар, що робить його неконкурентоспроможним. Крім того, як правило, закупівля товарів і послуг за корупційними схемами означає, що відкатчик вибрав не найякісніший товар, а найбільш вигідний для свого гаманця. Це також позначається на ефективності роботи підприємства і знижує якість кінцевого товару.