ТЕХНОЛОГІЇ ІНФОРМАЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНОГО ВПЛИВУ

У технологіях інформаційного-психологічного впливу широко використовується відомий закон філософії – боротьби протилежностей. Будь-яка подія, діяльність, ситуація,завжди має дві протилежні властивості – позитивну та негативну. Змінюючи акценти з однієї на іншу можна посилювати одну з них: добре, погано; добро, зло. У більшості випадків таким чином можна впливати на емоційне сприйняття людиною (колективом) відповідної інформації.

Тут використовуються кількісні показники, що характеризують протилежні властивості, наприклад витрати і отримані результати. В бізнесі за критерій таких показників можуть братись гроші або рейтинги. Маніпулюючи їх показниками можна формувати відповідне розуміння, оцінку того чи іншого суб’єкта в очах керівництва та колективу.

Значне місце у технологіях маніпулювання займає обман. Неправдива інформація приносить швидку вигоду, хоча і не тривалу. Тому такі технології передбачають підтримання відповідного стану в колективі подачею обману протягом значного періоду. У свою чергу обман призводить до формування пасивної поведінки, апатії, застою, невдоволення, руйнування моральних принципів. З метою мотивації потрібних вчинків, поведінки та відносин використовують наступні маніпуляції:

1. Інформацією:

1) Використання інформації.

2) Приховування інформації.

3) Змішування інформації.

Особливі методи подачі інформації:

- формування сприятливого фону (звук, колір, ритм);

- подача інформації великим обсягом або її дозування;

- подача інформації в коментарях чи твердженнях;

- часте повторення інформаційних повідомлень;

- вибір сприятливого моменту подачі інформації;

            2. Свідомістю:

1) Інформація про наболіле.

2) Інформація, що зачіпає моральні норми, традиції та переконання.

3) Інформація про невідоме.

4) Інформація про потреби і інтереси.

5) Компрометуюча інформація.

6) Інформація що активізує пристрасть та залежність.

7) Велика неправда (нікому не можна вірити).

Інформаційно-психологічний вплив спря­мовується на найбільш вразливі сфери її психіки. Такими сферами є:

- мотиваційна (ціннісні орієнтири, переконання);

- сфера потреб та інтересів, бажань, потягів;

- інтелектуально-пізнавальна (знання, пам'ять, мислення);

- емоційно-вольова (емоції, почуття, настрої, вольові процеси);

- комунікативна (характер і особливості спілкування, взаємини з лю­дьми,                    між особисті сприйняття);

- функціональна (виконання службових і посадових обов’язків, дисциплінованість).

ТИПИ КОНФЛІКТНИХ СИТУАЦІЙ НА ПІДПРИЄМСТВІ

Характер конфліктної ситуації

Прояви

Недобросовісне виконання службових обов’язків

Порушення трудової дисципліни

Брак у роботі

Незадовільний стиль управління

Помилки в підборі та розстановці кадрів

Помилки в організації контролю

Прорахунки в плануванні

Порушення етики спілкування

Неадекватна уява про конкретні ситуації

Неправильні оцінки та судження про дії інших

Помилки в висновках відносно конкретних ситуацій

Індивідуально-психологічні особливості особи

Порушення прийнятих на підприємстві правил взаємодії

Порушення етики спілкування

Низька професійна підготовка

Брак у роботі

Нездатність прийняти адекватне рішення