ТЕХНІЧНЕ ЗАВДАННЯ КЛІЄНТА АДВОКАТУ

Технічне завдання (в світовій практиці прийнятий англомовний термін «terms of referenсе») – це письмове доручення клієнта адвокату здійснити вказані дії у ньому дії або виконати певну роботу (надати правову послугу). В технічному завданні формулюються завдання для адвоката та інших фахівців, визначаючи тим самим межі надання правової допомоги та встановлює вимоги, яким вона повинна відповідати.Опубликовано rsst в СР, 11/27/2013 - 15:13

Технічне завдання є невід’ємним додатком до Договору надання правової допомоги (консультаційних послуг) і без нього є недійсним.

Технічне завдання може бути укладене дистанційно. Переписка може вестися різними засобами зв’язку (електронна пошта, факс, кур’єрський зв'язок тощо). З метою підтвердження укладення сторонами договору допускається використання електронних цифрових підписів.

У технічному завданні детально вказуються технічні вимоги до виконуваної роботи (послугам). В документі проставляється дата його складання, терміни виконання робіт. Можуть бути вказані етапи виконання робіт, а також терміни прийняття результатів. При необхідності, в технічному завданні прописуються відповідальні за його виконання особи.

Зміст технічного завдання визначається характером проблеми, яку потрібно вирішити. Зазвичай технічне завдання містить наступну інформацію:

1) коротку інформацію про клієнта;

2) мета завдання;

3) перелік послуг, які потрібні клієнту від адвоката та інших фахівців;

4) розподіл обов’язків між фахівцями;

5) що буде робити конкретний фахівець;

6) строки надання послуг (виконання робіт);

7) що повинен надати клієнт для успішного виконання роботи (інформація, приміщення тощо);

8) інформація про гонорари та витрати на виконання роботи;

9) тощо.

У разі потреби, до технічного завдання можуть додаватися різні документи, як в оригіналах, так і в копіях. Виконавча документації виготовляється у кількості екземплярів, рівним кількості екземплярів технічного завдання.

У технічного завдання є чотири основних функції:

1) Організаційна функція. За допомогою технічного завдання можна впорядкувати процес надання правової допомоги, перетворити роботу на просту чергу вирішення завдань.

2) Інформаційна функція. Основною перевагою технічного завдання перед іншими формами надання інформації його структурованість. Грамотно складене технічне завдання може бути єдиним джерелом інформації для виконання завдання клієнта.

3) Комунікаційна функція.  Технічне завдання може задати потрібний напрямок в роботі та пришвидшити виконання завдання клієнта.

4) Юридична функція. Клієнти мають дуже погану властивість – страждають короткочасною втратою пам’яті. Іноді вони просто забувають про свої початкові вимоги, та в процесі надання правової допомоги змінюють свої вимоги та виставляють нові. А технічне завдання дозволяє чітко зафіксувати завдання для адвоката та інших фахівців, визначити межі надання правової допомоги та встановлює вимоги, яким вона повинна відповідати.