СПОСОБИ ПРИХОВУВАННЯ ПРИБУТКУ ПІДПРИЄМСТВА ВІД ІНВЕСТОРА

Для обману інвестора в основному використовуються такі способи приховування прибутку, як:

1. Приховання прибутку шляхом завищення даних про матеріальні витрати в первинних документах:
1) включення у витрати матеріалів замовника;
2) складання підроблених документів по списанню матеріалів на виробництво;
3) внесення в авансові звіти фіксованих витрат на відрядження;
4) включення підставних осіб в платіжні відомості на отримання заробітної плати;
5) завищення в накладних і інших документах цін на придбаний товар;
6) часткова зміна (дописки сум у бік збільшення) у відомостях на отримання заробітної плати;
7) оприбутковування матеріалів, що не надійшли;
8) списання нібито загублених матеріалів.

2. Приховання прибутку шляхом завищення даних про матеріальні витрати в документах обліку :
1) включення передбачуваних витрат у витрати звітного періоду;
2) включення у вартість малоцінних і швидкозношующихся предметів вартості основних засобів.

3. Приховання прибутку шляхом завищення даних про матеріальні витрати в звіті про фінансові результати.

4. Приховання прибутку від оподаткування шляхом заниження виручки в первинних документах:
1) заниження кількості придбаних товарів;
2) заниження ціни реалізації товарів;
3) оплата товаром («чорний бартер»).

5. Приховання прибутку шляхом заниження виручки в документах обліку:
а) заниження величини доходів за здачу в оренду основних засобів виробництва;
б) купівля і реалізація товарно-матеріальних цінностей за готівковий розрахунок.

6. Приховання прибутку шляхом заниження виручки в документах звітності :
а) заниження виручки в головній книзі і балансі;
б) заниження виручки в звіті про фінансові результати.

7. І тому подібне.

Групу джерел інформації про приховування прибутку складають передусім особистості джерела:

а) безпосередні («рядові») виконавці робіт (водії, працівники складів, вантажники тощо);

б) допоміжний персонал (секретарі, техніки, охоронці тощо);

в) рідні та знайомі суб’єктів приховування прибутку;

г) підставні особи;

д) покупці, споживачі, контрагенти, замовники, клієнти.

«Рядові» працівники можуть не мати цілісної уяви про спосіб дії керівництва, але ці особи володіють конкретною інформацією про вид сировини та товару, кількості працюючих та характері їхньої роботи, місце та час вивантаження-завантаження товарно-матеріальних цінностей тощо.

Речові джерела інформації включають в себе сировину і товари, устаткування і комп'ютери, електронні носії інформації тощо.

Тільки використовуючи в сукупності усі джерела інформації, можливо отримати дійсну картину того що відбувається.