РЕІНЖИРІНГ БІЗНЕС-ПРОЦЕСІВ

В основі визначення реінжинірингу бізнес-процесів (BPR - Business process reengineering) лежать два поняття «бізнес-процес» та «реінжиніринг».

Бізнес-процес – це стійка, цілеспрямована сукупність взаємопов'язаних видів діяльності, в рамках якої «на вході» використовуються один чи більш видів ресурсів, а на «виході» створюється продукт або послуга, що представляє цінність для споживача.

Розрізняють три групи бізнес-процесів:

1. Основні бізнес-процеси - процеси спрямовані на створення продуктів або послуг для задоволення потреб споживачів.

2. Процесами супроводу бізнесу виступають маркетинг, вдосконалення управління і контролю, розробка нових продуктів та поліпшення їх якості тощо.

3. Допоміжні процеси призначені для нормального функціонування основних процесів. Вони не створюють цінності для клієнта безпосередньо, але, як правило, є обов'язковими або необхідними для забезпечення діяльності та здійснення основних бізнес-процесів.

Основоположники теорії реінжинірингу М. Хаммер і Д. Чамли визначають його, як фундаментальне переосмислення і радикальне перепроектування бізнес-процесів для досягнення різких, стрибкоподібних поліпшень в основних актуальних показниках діяльності компанії, таких як вартість, якість, послуги і темпи.