Принцип «порожнього і твердого» є гарним доповненням до принципу «спирайся на те, що чинить опір». Тільки його можна використовувати значно ширше при вирішенні будь-яких життєвих завдань.
А полягає він в наступному. Все в світі є порожнім, або твердим: справа, людина, рішення, продукт і т. д. Порожнє на відміну від твердого не чинить опір, і спиратися на нього марно. Але найчастіше ми витрачаємо свої сили саме на порожнє.
Володимир Тарасов наводить такий приклад: в компанії існують чотири однотипні підрозділи, перший виконує план на 90 %, другий на 70 %, третій на 50 %, а четвертий — на 30 %. На який підрозділ найчастіше керівництво компанії починає спрямовувати свої сили? Як правило, на самий слабкий - четвертий підрозділ, який згідно з принципом «порожнього і твердого» є порожнім. А самим твердим є першим підрозділ і саме на нього слід в першу чергу направити ресурси, довести виконання ним плану на 100%, а потім спрямувати зусилля на другій підрозділ і т.д.