ОСНОВНІ ПРИНЦИПИ УПРАВЛІННЯ ПЕРСОНАЛОМ

Основними принципами управління персоналом, виділеним В. І. Кнорринг є:

1) принцип мети: кожна дія має мати ясну і певну мету;

2) принцип правової захищеності управлінського рішення: знання діючого законодавства та прийняття управлінських рішень тільки з урахуванням відповідності цих рішень чинним правовим актам;

3) принцип оптимізації управління: підвищення ефективності керованої системи;

4) принцип дотримання норми керованості. Будь-яке управлінське рішення має відповідати можливостям керованості системи. Керуючий вплив не повинен бути настільки екстремальним, щоб вивести об'єкт управління із зони керованості (якщо тільки таке завдання не стоїть спеціально);

5) принцип відповідності: доручена робота повинна відповідати функціональними обов'язками (встановленої області компетенції), інтелектуальним і фізичним можливостям виконавця;

6) принцип автоматичного заміщення відсутнього: заміщення відсутніх повинно вирішуватися автоматично на основі діючих службових посадових інструкцій і регулюватися формально. Наслідок цього принципу - важливість службових посадових інструкцій та документів, спрямованих на виконання трудових обов'язків;

7) принцип першого керівника: при організації виконання важливого виробничого завдання контроль за ходом робіт повинен бути залишений за першим керівником підприємства, так як тільки перша особа має право і можливість вирішувати або доручати вирішення будь-якого питання, що виникає при виконанні цього заходу;

8) принцип одноразового введення інформації: інформація вводиться в базу даних тільки один раз, а доступ до неї забезпечується для визначених користувачів. Дотримання цього принципу дозволяє об'єднувати інформацію, забезпечувати єдність інформаційної бази прийнятих рішень і уникати дублювання;

9) принцип підвищення кваліфікації. Персонал тільки в тому випадку буде відповідати вимогам ринку, коли буде постійно підвищувати свою кваліфікацію, освоювати нові технології тощо.