Методика постановки мети «SMART» була розроблена в США. Ця методика передбачає узагальнення всієї інформації, позначення певних термінів досягнення результатів, оцінку і збір всіх ресурсів, які знадобляться для досягнення конкретної мети.

Саме слово SMART - це абревіатура. Її ввів у вжиток в 1954 році американський теоретик менеджменту Пітер Друкер. Розшифровка цієї абревіатури така:

S - specific - конкретність;

М - measurable - вимірність;

А - achievable - досяжність;

R - realistic - реалістичність;

Т - time bound - обмеженість у часі.

Specific – конкретизація. Це означає, що мета повинна бути чіткою, що значно підвищує шанси на її досягнення. Ще одна умова цього пункту полягає в тому, що одна мета може мати тільки один результат. Якщо в ході її досягнення з'ясувалося, що їх таких декілька, то потрібно переглянути питання і розділити одну мету на

декілька. Чим конкретніше завдання, тим простіше його виконати.

Measurable – вимірність. Результат до якого прагнуть повинен бути вимірним.

Achievable – досяжність. Перед постановкою мети необхідно розглянути всі наявні ресурси. Їх має бути достатньо, щоб мати шанс досягти мети. До таких ресурсів належать час, інвестиції, капітал, досвід та знання, здатність приймати рішення, можливості тощо. Всі завідомо недосяжні варіанти мети слід відкинути.

Realistic – реалістичність. Вона також пов’язана з існуючими ресурсами. Тільки цей аспект передбачає не тільки оцінити наявність ресурсів, а й співвіднести їх кількість з необхідною для досягнення мети кількістю.

Time bound - обмеженість у часі. Слід визначити чіткий час за який мета повинна бути досягнута. Це необхідно, щоб мати можливість контролювати хід виконання завдань на шляху її досягнення. Час визначається виходячи з наявних ресурсів і можливостей. Часові межі повинні бути обґрунтованими. Для цього слід співвіднести дві концепції. Одна з них - як скоро людина бажає досягти мети, а друга - які можливості вона має, щоб це стало реально.