Метод переконання - це метод виховання, впливу на свідомість працівників з метою стимулювання їх до корисної діяльності або гальмування небажаних вчинків.
У трудових відносинах керівництво застосовує до працівників переважно правові та економічні переконання.
Правові переконання зазвичай складаються з наступних елементів:
1) правові потреби - потреби в порядку, організованості, справедливості, повазі, у визнанні, в дотриманні законів, правовому захисті тощо;
2) правові почуття - особисте ставлення до права, правди, справедливості, поваги до законів, прав, честі і гідності інших людей, обурення порушеннями законів, неприязні до порушників тощо;
3) вольові властивості особистості - готовність протидіяти всім, хто порушує закон, не виконує свої обов'язки, перевищує свої права на шкоду оточуючим тощо;
4) правові знання - знання законів, правових ідей і принципів права;
5) правові цінності - справедливість, рівність, свобода, законність, порядок, правда тощо;
6) правові установки - необхідність боротися з усіма, хто порушує закон, законне використання всіх своїх прав, необхідність виконувати всі свої обов'язки якісно та сумлінно тощо;
До економічних переконань відносяться заохочення - визнання заслуг працівника шляхом надання йому пільг, переваг, публічного вшанування, підвищення його престижу.