У перекладі з англійської слово «Assessment» означає «оцінка».

Ассессмент-центр — метод оцінки персоналу, заснований на моделюванні ключових моментів діяльності оцінюваного для виявлення наявних у нього професійно значущих якостей. Це спеціально підібраний набір тестових завдань у вигляді індивідуальних вправ, ділових і рольових ігор, дискусій та інших завдань, в яких учасники ассессмент-центру можуть якнайкраще проявити свої професійні компетенції.

Вперше метод ассессмент-центру був застосований у британській армії в 40-х роках XX століття. Тоді молодим офіцерам пропонували проявити свої навички управління в ситуації, що імітує бойові дії. Через декілька років новий метод запозичило Центральне розвідувальне управління США. Першою компанією, що впровадила цей метод у бізнес-практику була американська компанія American Telephone and Telegraph.

Кожне підприємство може формувати свій набір компонентів проведення ассессмент-центрів в залежності від своїх потреб, а також часових і фінансових ресурсів.

Доцільно застосовувати даний метод для оцінки найбільш значущою категорії співробітників для компанії. Частіше за все він використовується для оцінки менеджерів з продажу, закупівель, сервісного персоналу, керівного складу тощо.

В ході проведення ассессмент-центру поведінку учасників оцінюють спеціально підготовлені спостерігачі (зовнішні консультанти, працівники служби персоналу або спеціально підготовлені менеджери компанії), вони спостерігають за тим, як учасники проявили ті чи інші компетенції і при виставленні оцінок спираються на розроблені ними ж шкали оцінки окремих навичок.