«Заряджений» тендер – тендер в якому переможець заздалегідь відомий. «Переможець» перепродає контракт реальному виконавцю як субпідряд, а всі

учасники схеми, чиї дії були направлені на створення видимості проведення тендеру, отримують свою частину комерційного підкупу.

Якщо уникнути проведення реального тендеру під приводом його марності, відсутність реальних альтернатив і терміновості, яка часто створюється штучно, не вдається, то в хід ідуть інші методи:

Зниження реальної конкуренції незалежних учасників досягається шляхом обмеження інформації про проведення тендерів та про особливості складних проектів, а також за рахунок створення формальних критеріїв і одночасних перепон для своєчасної реєстрації та попереднього відбору учасників тендеру.

Обмеження можливості перемоги незалежних учасників - з цією метою реалізуються наступні прийоми:

-  участь низки «своїх» фірм;

- заниження ціни заради перемоги в тендері з наступним її переглядом через індексації, зміни специфікації, додаткові і непередбачені роботи;

- підгонка технічного завдання та умов тендеру під конкретну пропозицію;

- визначення технічних параметрів під конкретного виробника;

- встановлення завищених вимог з подальшим прийманням більш низьких параметрів.

Маніпуляції з технічними параметрами займають особливе місце в рейтингу шахрайських прийомів. Адже практично в усіх випадках перемогу на тендері забезпечує підкуп фахівців, які відповідають за визначення цих технічних параметрів.