Часто бувають ситуації, коли доводиться критикувати інших людей, робити їм зауваження. Мотиви критики, форми і виявлення її можуть бути різними, а саме з метою:

1) допомогти ділу – критика стосується суті справи і висловлюється спокійно, без приниження гідності людини, тому до такої критики найчастіше прислуховуються;

2) показати себе – використовується, щоб виявити перед всіма свої ерудицію, знання, досвід, значущість. Така критика не є конструктивною;

3) зведення рахунків – той, хто критикує, начебто піклується про справу, а насправді хоче помститися за стару образу;

4) перестрахування – використовується як засіб завуалювати свою невпевненість;

5) упередження заслуженого звинувачення – використовується, щоб нейтралізувати звинувачення з боку підлеглих, особливо під час наради, зборів тощо;

6) контратаки – це негативна реакція на критичне зауваження;

7) отримання емоційного розряду – деякі люди отримують задоволення, принижуючи гідність іншої людини.