Будь-яка організація являє собою складний організм, основою життєвого потенціалу якого є корпоративна  культура: те, заради чого стали членами цієї організації; те, як будуються відносини між ними, які стійки норми та принципи життя та діяльності організації вони розділяють; що, на їхню думну, добре, а що погано; тощо. Культура не тільки відрізняє одну організацію від іншої, але й визначає успіх її функціонування та виживання в перспективі.

Корпоративна культура – це система цінностей та переконань, які розділяють всі співробітники організації, яка визначає їх поведінку, характер життєдіяльності організації.

Метою формування корпоративної культури є забезпечення високої прибутковості підприємства за допомогою вдосконалення управління людськими ресурсами для забезпечення лояльності співробітників до керівництва та рішень, які вони приймають.

Корпоративна культура виступає як система правил, які приймаються всіма членами організації, що виражаються в конкретних цінностях, які задають людям орієнтири їх поведінки.

У корпоративної культури багато характеристик. Прикладами таких характеристик є:

- усвідомлення себе та свого місця в організації;

- комунікаційна система та мова спілкування;

- усвідомлення фактору часу, відношення до нього, його використання;

- трудова етика та мотивування;

- тощо.

Зміст корпоративної культури впливає на поведінку працівників. Корпоративна культура визначає, яка поведінка співробітника є цінною для організації, а яка неприпустимою.

Відмінною рисою тої або іншої корпоративної культури є те, який порядок та які принципи повинні переважати в разі виникнення конфлікту.

На всіх стадіях розвитку організації культура її лідера (власника), його особиста манера поведінки, цінності та стиль керування визначають корпоративну культуру організації.

Що таке корпоративна культура добре ілюструє один цікавий дослід:                  У клітку посадили мавп, перед якими на стовбурі дерева поклали банани. Коли якась з мавп лізла до бананів, інших обливали холодною водою. Мавпи швидко це зрозуміли і стали стягувати зі стовбура будь-яку мавпу, яка тягнулася до бананів. Потім в клітку стали підсаджувати нових мавп і відсаджувати старих. Кожна нова мавпа тяглася до бананів, а інші її тут же зупиняли. Через деякий час у клітці не залишилося жодної мавпи, яка б знала, що за посягання на банани обливають холодною водою. І мавпи продовжували відтягати одна одну від бананів! Це і є «корпоративна культура».