Напружені навіть ворожі відносини між працівниками одного підприємства можуть виникнути в будь-який момент на ґрунті конкуренції або неприязних особистих відносин. Конфлікти між працівниками – це невід’ємна частина робочого процесу, а збитки від них більше ніж можливо уявити, адже це призводить до суттєвого зниження продуктивності праці.

Основний стрес працівники підприємства отримують з-за агресивності, яка виходить від колег і керівництва та має здатність тривалий час залишатися непоміченою при високому рівні тиску на людину.

Всі види напружених відносин на підприємстві вкладаються в досить широкий діапазон і класифікація кожного залежить від конкретних обставин, наприклад, по різному класифікуються крадіжка грошей з гаманця колеги та бійка на робочому місці. Для полегшення класифікації слід розглядати весь масив таких інцидентів у відповідності до трьох рівнів важливості.

Низький рівень включає в себе розповсюджені дії або поведінку, які недостатньо серйозні аби застосовувати до агресорів дисциплінарні стягнення, але разом з тим вказують н існування проблеми. Інциденти низького рівня включають в себе спори, конфронтаційну поведінку, відмову від співробітництва, неадекватну поведінку, вживання ненормативної лексики, розповсюдження пліток тощо.

Інциденти середнього рівня включають в себе явно виражене бажання образити когось, нанесення шкоди майну, вандалізм, погрози, відкрите нехтування правилами та процедурами тощо. Середній рівень дій заслуговує на увагу адже вказує на існування серйозної проблеми на підприємстві.

Інциденти вищого рівня включають в себе серйозні акти насилля проти особистості або власності, в тому числі і фізичний вплив, побиття, бійки, вбивства, знищення майна тощо.

Основною небезпекою насилля на робочому місці (крім зниження працездатності в колективі) є те, що особа, яка діє неадекватно або жорстоко, може зіштовхнутися з агресією з боку інших працівників та здатні викликати спалах насилля на підприємстві в цілому.

Всі акти насилля можна розділити на внутрішньо мотивовані та засновані на стресі.

Внутрішньо мотивовані інциденти відбуваються, коли працівник має неконтрольований доступ до грошових коштів або іншого майна підприємства та відчуває, що йому це може «зійти з рук». Мотиви такої поведінки можуть варіюватися від раціоналізації («всі крадуть і ніхто не помітить») до відчаю («мене звільнили і в якості компенсації я виведу з ладу вартісне обладнання»).

Засновані на стресі інциденти, як правило, виникають спонтанно, а їх каталізатором виступає розчарування, пов’язане з роботою, колегами, керівництвом. Це розчарування може посилюватися під впливом зовнішніх навантажень, в тому числі з-за сімейних проблем, зловживання алкоголем тощо.