Ключовим моментом в процесі планування дезінформаційних заходів є нейтралізація ризику їх викриття. Тому попередньо необхідно зіставити можливі втрати у разі зриву дезінформаційних заходів з можливою вигодою від їх проведення. При цьому розглядатися повинні усі можливі варіанти сценаріїв невдалого розвитку ситуації. Аналогічний аналіз необхідно проводити на кожному етапі операції.

Виділяють наступні основні принципи, які використовуються при плануванні та здійсненні заходів по дезінформації опонента:

1) визначення об'єкту дії дезінформації;

2) визначення мети дезінформаційних заходів та їх можливих результатів;

3) визначення способу доведення дезінформації до опонента;

4) своєчасність;

5) узгодженість.

1. Визначення об'єкту дії дезінформації. Об’єктом дезінформації завжди є особа, яка приймає відповідне рішення (Особа Приймаюча Рішення - ОПР). При поширенні дезінформації використовують наступні дефекти сприйняття інформації ОПР:

- вибірковість людського сприйняття – людина бачить тільки те, що може розпізнати та оцінити з врахуванням минулого досвіду (автоматичне реагування на знайомі слова, з опорою на колишній досвід без розуміння загального контексту, тобто позиціонування інформації за зовнішніми ознаками без її осмислення);

- бажання ОПР «бачити» потрібну інформацію, тобто навіть помічаючи певні «натяжки» і «помилки» в інформації, більшість людей радше видумають їм виправдання, ніж припустять перегляд власних оцінок.

- віра людини в значущість інших, тобто інформація, яка походить від осіб яким людина довіряє сприймається нею з меншою долею критичності.

            2. Визначення мети дезінформаційних заходів та їх можливих результатів. Метою дезінформації є те, щоб дати опоненту інформацію, яка була б гранично близька до істинного стану справ і в той же час містила щось таке, що повинне ввести його в оману. Основна вимога до дезінформації - вона повинна відповідати реальному стану справ і обстановці, ідеологічно відповідати тому середовищу, де буде використана, не рясніти деталями, в обов'язковому порядку мати можливості для відходу і маневрування, відрізнятися гнучкістю впродовж усього свого розвитку. Поширювана дезінформація може полягати й в сильній деформації та посиленні окремих фрагментів вже існуючого стану речей.

3. Визначення способу і методу доведення дезінформації. Способи доведення дезінформації наступні:

- прямий ланцюжокдезінформатор - ОПР;

- опосередкований ланцюжокдезінформатор - транслятор - ОПР (в якості транслятора використовують особу значиму для ОПР).

4. Своєчасність.  Проведення дезінформаційних заходів вимагає ретельного вибору часу їх проведення. В ході їх планування потрібно враховувати наступні терміни потрібні для реалізації дезінформаційних заходів, як то:

- час, необхідний збору, аналізу і передачі дезінформації ОПР;

- час, потрібний для прийняття бажаного рішення на потрібні дії;

- час для здійснення бажаних дій опонентом.

цих дій опонентів (конкурентом).

5. Узгодженість. Заходи по дезінформації вимагають тривалої і ретельної підготовки, тісної співпраці і координації дій усіх осіб, які беруть в них участь.