Адвокатські послуги спрямовані на надання професіональної юридичної допомоги клієнтам у розв’язанні поточних і стратегічних проблем захисту їх законних прав та інтересів від протиправних посягань з боку найманого персоналу.

Адвокатські послуги – це вид практичної діяльності адвоката з надання правового захисту клієнтам на комерційній основі та у договірній формі.

Адвокатські послуги відносяться до:

ділових послуг;

професійних послуг, оскільки надаються професійним адвокатом;

інтелектуальних послуг, бо головним ресурсом правової допомоги є знання та досвід адвоката;

інформаційних послуг, результатом яких є корисна для клієнта інформація;

освітніх послуг, оскільки практична діяльність адвоката характеризується певним навчальним ефектом.

Змісту адвокатської послуги властиві наступні складники:

продуктовий – професійні знання, інформація й потенційні (очікувані) вигоди клієнта;

процесний, яким є певні дії адвоката, спрямовані на забезпечення клієнтів професійними знаннями і інформацією.

Адвокатські послуги розділяються на оперативні, що спрямовані на розв’язання поточних проблем клієнтів, та стратегічні, змістом яких є певні професійні дії адвоката на етапі фундаментальних змін у бізнесі клієнтів.

Адвокатські послуги невідчутні, хоча можуть мати матеріальний носій, наприклад, якщо адвокат складає для клієнта певний документ у письмовій формі. Відповідно до критерію невідчутності, юридичні послуги є абсолютно нематеріальними послугами, надання яких базується на використанні невідчутних активів – знання та досвіду адвоката.

Адвокатським послугам властива ознака невіддільності від джерела, нерозривності виробництва й споживання. Особливістю адвокатських послуг є значний ступінь їх невіддільності не тільки від адвоката (джерела), але й від клієнта (споживача). Правову допомогу неможливо надати без активної участі клієнта. При наданні адвокатських послуг клієнту належить активна роль, він виступає не тільки замовником, споживачем але й, деякою мірою, продуцентом юридичних послуг, оскільки надає адвокату необхідну інформацію, засвоює його рекомендації, здійснює певні дії відповідно до його порад. Тобто, специфічною ознакою адвокатських послуг є їх невіддільність від клієнта, як прояв його активної ролі в процесі юридичного обслуговування. Нерозривність виробництва й споживання адвокатських послуг виступає не як лінійний зв'язок адвоката (джерела) й клієнта (споживача), а як їх взаємозв'язок, взаємодія.

Адвокатські послуги є професійним результатом роботи адвоката, який залежить від багатьох чинників: обсягу і вірогідності інформації, наданої клієнтом, умов роботи та ін. При цьому, особливістю адвокатських послуг є те, що їхня неоднорідність обумовлена безпосереднім зв'язком як із джерелом – адвокатом, формою інтелектуального продукту якого вони є, так і з одержувачем - клієнтом, який бере активну участь у процесі надання правової допомоги.

Адвокатські послуги є формою інтелектуального продукту не тільки адвоката, але й клієнта, що дає підставу для висновку про наявність у юридичних послуг специфічної характеристики – унікальності, яка трактується як неповторність. Адвокатські послуги неможливо тиражувати, тому що, по-перше, не може бути в різних клієнтів абсолютно ідентичних проблем. По-друге, результат адвокатської послуги залежить не тільки від професіоналізму адвоката, але й від здатності клієнта, з одного боку, забезпечити його необхідною й достовірною інформацією, точно сформулювати проблему, з іншого боку, сприймати його поради й ефективно їх використовувати у практичній діяльності.

В певних випадках адвокатські послуги, особливо у формі консультацій, клієнту можливо й важливо одержати до появи проблеми, на розв’язання якої вони спрямовані. Тому, адвокатські послуги можуть бути надані клієнту в один момент, а використані ним у майбутньому. Можливість одержання взапас характерна, насамперед, стратегічним послугам, хоча й пораду адвоката оперативного характеру клієнту також важливо отримати до настання прогнозованої події, щоб підготуватися до неї.

Якщо професійна порада адвоката буде отримана клієнтом до появи проблеми, тривалість періоду часу між її продукуванням і впровадженням безпосередньо залежить від того, коли відбудеться прогнозована подія й чи відбудеться вона взагалі. Унаслідок цього надання адвокатських послуг завершиться до стадії впровадження професійних порад адвоката, яке може бути здійснено через певний період часу вже після її одержання клієнтом. У цьому випадку надання правової допомоги буде спрямовано на впровадження професійних знань, надання яких клієнту у формі адвокатської послуги було здійснено раніше.

Цінність адвокатської послуги – це ті вигоди, які клієнт очікує отримати від надання йому правової допомоги адвокатом. Зазначені вигоди можуть бути прямими (головними), безпосередньо пов’язаними з професійними діями адвоката, і непрямими (додатковими). Наприклад, звертаючись за правовою допомогою для вирішення певної проблеми, клієнт очікує позитивного її вирішення – прямої вигоди, а також, сподівається з допомогою адвоката налагодити нові зв’язки, отримати необхідну інформацію тощо – непрямі (додаткові) вигоди.

Ціна (гонорар адвоката) в грошовому виявленні є найважливішої складовою цінності адвокатської послуги. Цінною для клієнта є та послуга, грошова ціна якої адекватна його оцінці її якості.

Негрошова ціна - це будь-які, відмінні від грошової оплати ціни адвокатської послуги витрати, що клієнт повинен здійснювати, щоб отримати професійну правову допомогу. Складовими негрошової ціни адвокатської послуги можуть бути наступні витрати й втрати клієнта, пов'язані з наданням правової допомоги:

- витрати часу на збір і надання адвокату необхідної йому інформації;

- відволікання працівників від основної діяльності у зв'язку з необхідністю їхніх контактів з адвокатом;

- психологічні витрати, пов'язані з необхідністю надання адвокату конфіденційної інформації, його присутністю на підприємстві, ін.

            Час є найважливішої складовою цінності адвокатської послуги, особливо консультування, тому що професійна порада повинна бути отримана саме тоді, коли вона необхідна клієнтові.

Класифікація цінності послуг залежно від часу:

1) цінність зараз і на короткий час;

2) цінність зараз і на невизначений час;

3) цінність у майбутньому на обмежений період часу;

4) цінність у майбутньому на невизначений період часу.

Відповідно до критерію часу цінність оперативних послуг можна визначити як цінність «зараз і на короткий час», а стратегічних – як цінність «у майбутньому на обмежений час».

Навчальний ефект являє собою важливий елемент цінності адвокатської послуги, що безпосередньо впливає на її оцінку клієнтом. Навчаючись у процесі надання правової допомоги, клієнт, по-перше, поряд професійною допомогою в розв’язанні його проблем, здобуває необхідні йому знання, по-друге, деякою мірою заощаджує фінансові ресурси й час, які потрібні були б при його звертанні до інших джерел освітніх послуг.